Başkan Neşet Gündüz, Ticaret Bakanlığı’nın Alo 175 Tüketici İhbar Hattı’nda görevli personelin tüketicilere yanlış bilgi verdiğini ve hak arama sürecini zorlaştırdığını açıkladı. Tüketicilerden gelen şikayetlere dikkat çeken Gündüz, hattın yasal bağlayıcılığını bilmeyen ve lakayt davranan görevli personelin tüketicilerin mağduriyetini artırdığını belirtti. Yasal hakların doğru şekilde uygulanması için Ticaret Bakanlığı’nın harekete geçmesi istendi.
‘TÜKETİCİLERDEN GELEN ŞİKAYETLER ARTIYOR’
Tüketicilerden gelen şikayetlere dikkat çeken Gündüz, “Tüketicilerimiz Alo 175’i aradıklarında, hattın görevli personeli ‘Eğer taahhütlü aboneliğiniz varsa, sözleşmeden caymak istediğinizde cayma bedelini ödemek zorundasınız’ diyerek, tüketicilerin haklarını sınırlandırıcı ve yanıltıcı bilgiler veriyorlar. Ayrıca, bu hattaki yetkililer, verdiğimiz bilgilerin kanuna uygun olmadığını, hatta bizim yasal bir bağlayıcılığımızın olmadığını söyleyerek tüketicileri adeta umursamaz bir şekilde geri çeviriyorlar. Tüketicilerimiz bu tutum karşısında haklarını aramakta zorlanıyor ve mağduriyetleri artıyor. Videolarımızın sadece izlenme ve tıklanma amaçlı olduğunu iddia ediyorlar, ancak biz bu çalışmalarımızda tüketicilerin haklarını savunuyor ve onları bilinçlendirmeye çalışıyoruz. Eğer doğru yönlendirmeye ihtiyaç duyuyorsanız, bizlere ulaşabilirsiniz, yol göstermeye hazırız” ifadelerini kullandı.
YASAL HAKLAR VE BAĞLAYICILIK VURGUSU
Yasal bağlayıcılığın Anayasa’nın 172. maddesi ile 6502 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu’ndan kaynaklandığını hatırlatan Gündüz, “Bildiğiniz gibi 6502 sayılı Tüketiciyi Koruma Kanunu’nun Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği’nin 22. maddesi, tüketicilere belirli süreli abonelik sözleşmelerini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin feshetme hakkı tanıyor. Bu hak, tüketicinin korunması adına son derece önemli bir düzenleme. Ancak Alo 175 hattında görev yapan bazı personelin bu mevzuattan bihaber olması ve yanlış yönlendirmelerde bulunması, tüketicilerimizin haklarını kullanmasını engelliyor” dedi.
‘EĞİTİM VE DENETİM GEREKİYOR’
Alo 175 hattında görev yapan bazı personelin bilgisiz ve lakayt tavırları nedeniyle tüketicilerin mağduriyet yaşadığını belirten Gündüz, Ticaret Bakanlığı’nı göreve davet ederek şunları söyledi: “Alo 175, ciddi sorumluluğu olan ve tüketicilerimizin haklarını korumakla yükümlü bir ihbar hattıdır. Buradaki görevli kişilerin bu sorumluluğu kavrayamaması, tüketicilerimizi bezdiriyor ve hak arama süreçlerini zora sokuyor. Bakanlığımızdan, bu konuda gerekli eğitimlerin verilmesini ve hattın etkin çalışmasını sağlamasını talep ediyoruz. Tüketicimizin yaşadığı mağduriyetleri ve iletişim bilgilerini paylaşmaya hazırız, lütfen bu sorunlara kulak verin.”