Ticaret Bakanlığı'nın ilçe Tüketici Hakem Heyetlerini kapatarak hizmeti il merkezindeki Ticaret İl Müdürlükleri bünyesine taşıma kararına yönelik tepkiler sürüyor. Konu ile alakalı Ekspres’e konuşan Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tasarruf tedbirleri kapsamında alınan kararın vatandaşı zorlayacağını söyledi.
KARARIN SEBEBİ TASARRUF TEDBİRLERİ
Başkan Gündüz, “Devlet tasarruf tedbirleri kapsamında böyle bir karar aldı. Tedbirler kapsamında ilçe tüketici hakem heyetleri kapatılıyor. Çünkü buralarda en az 5-6 personel çalışıyor ve çalışan her kişiye maaş, huzur hakkı gibi ödemeler yapılıyordu. Bunun yanında bir sürü evrak, kâğıt işleri ve bunların masrafları oluyordu. Devlet bunlardan kaçınmak için söz konusu yerleri kapatacak” dedi.
ANTALYA’DAKİ MERKEZ ÇALLI’DA OLACAK
Neşet Gündüz, Antalya’da bulunan ilçe heyetleri hakkında da bilgiler verdi. Başkan Gündüz, “Muratpaşa İlçe Hakem Heyeti de 2026 yılının ocak ayında kapatılacak. Korkuteli'deki heyet de daha önce Kepez’e bağlanmıştı. Ancak Kepez de önümüzdeki dönemlerde Muratpaşa ilçesinde bulunan Çallı semtindeki Ticaret İl Müdürlüğü bünyesinde olacak.” ifadelerini kullandı.
DİJİTALİ KULLANAMAYABİLİRİZ
“Toplumumuzun erişimde sıkıntısı olacaktır. Her ne kadar dijital çağda yaşarsak yaşayalım, toplumumuzun önemli bir kısmı —ki buna ben de dahilim— bazen bilgisayarları kullanmakta sorunlar yaşayabiliyoruz.” diyen Başkan Gündüz, “Dijital cihazları tam teşekküllü olarak kavrayıp işlemlerimizi yapamayabiliyoruz. Sırayla, adım adım ilerleyen cihazlarda bir yere yönlendirilme, bu kutucuğa tıklama, şifreyi girme, parolayı değiştirme gibi sayısız adım ve kafa karıştırıcı sekme bulunabiliyor. Bunu özellikle belli bir yaşın üzerindeki vatandaşlar yapamayabilir” dedi.
SORUN ÇÖZÜLMEMİŞ OLUYOR
Neşet Gündüz, “Özellikle yaşı yüksek olan vatandaşlar, bilgisayar yerine dosyalarını hazırlayıp ilçe tüketici hakem heyetlerine giderek şikâyetlerini belirtiyorlardı. Şimdi mobil sistem kuruldu. Ticaret Bakanlığı'nın internet sitesine girdiğiniz zaman buradan şikâyetinizi iletebiliyorsunuz. Ancak vatandaşın burada kullanma becerisi yok ise ciddi sorun çıkabiliyor. Vatandaş şikâyetini iletememiş, dolayısıyla sorununu çözememiş oluyor” diye konuştu.
YANLIŞ KATEGORİ DİKKATE ALINMIYOR
Gündüz, “TÜBİS sistemi üzerinden yaklaşık 10 yıldır şikâyetleri de iletebiliyorduk. Ancak vatandaşlarımız buna alışık değil. Vatandaş karşısında birini görüp onunla muhatap olmak, onunla konuşmak istiyor. Şimdi mobil sistemlerde ve dijital cihazlarda ‘oraya gir, buradan çık, bu kategoriye tıkla’ gibi seçenekler sebebiyle vatandaşımız işlemlerini yapamayabiliyor. Üstelik yanlış bir kategoriden şikâyette bulunduğu zaman tüketicinin şikâyeti değerlendirmeye alınmıyor. Buna da dikkat etmek gerekiyor” ifadeleri ile sözlerini sonlandırdı.