Genel

Cavit Arı'dan Mustafa Köse'ye yanıt

CHP Antalya Milletvekili ve Plan ve Bütçe Komisyonu Üyesi Cavit Arı, AK Parti Antalya Milletvekili Mustafa Köse’nin TBMM bütçe görüşmelerinde Antalya hakkında yaptığı açıklamalara tek tek yanıt verdi. Arı, iktidarın Antalya’daki kronik sorunları çözmek yerine algı siyaseti yürüttüğünü belirtti

AK Partili Mustafa Köse, bütçe görüşmelerinde Antalya’ya 246 milyar TL yatırım yapıldığını iddia etti.
Av. Cavit Arı ise bu rakamın içeriğinin kamuoyuna açıklanmadığını belirterek şunları söyledi: “246 milyar TL deniliyor ancak bu paranın hangi projelere, hangi tarihlerde ve hangi kalıcı eserler için harcandığı ortada yok. Bu nedenle Cumhurbaşkanı Yardımcısı Sayın Cevdet Yılmaz’a soru önergesi verdik. 2002 yılından bugüne kadar yapılan yatırımların somut ve kalıcı eserler olarak nerede olduğunu sorduk. Biz de bu rakamın bağlamında, 246 milyar TL’nin nerelere ve hangi projelere harcandığının açıklamasını istiyoruz” dedi

“Kavşakları 30 günde yaptık” dediler, “23 yıldır neden yapılmadı?” diye sorduk
Kepezüstü, Akdeniz Sanayi ve Duraliler kavşaklarının kısa sürede yapıldığını öne sürülüyor.
CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı ise bu kavşakların yıllardır çözülemeyen bir sorun olduğuna dikkat çekerek şu ifadeleri kullandı: “Bu kavşaklar 30 günde yapılmış olabilir ama 23 yılda yapılamamıştır. Üstelik bu yolların ve kavşakların yapım sorumluluğu Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü’ne aittir. Yetki yıllarca AK Partili belediyelere devredildi, ancak projeler tamamlanamadı. En sonunda Karayolları bu kavşakları ve alt-üst geçitleri yapmak zorunda kaldı. Büyükşehir Belediyesi dönemimizde 32 köprülü kavşak, alt ve üst geçit yaptık deniliyor. Alt ve üst geçitler yapılmıştır ancak bu 32 kavşağın 23’ü Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından; yalnızca 9’u Büyükşehir Belediyesi tarafından yapılmıştır. Vatandaşımız uzun yıllar büyük eziyet çekmiştir.” dedi.

Arı, Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Abdulkadir Uraloğlu’nun Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki sözlerini de hatırlatarak, Bakan Uraloğlu’nun “Evet, AK Parti belediyesi ‘ben yapacağım’ dedi, biz de yetkiyi devrettik; ancak yapılamadı” ifadeleriyle bu gerçeği bizzat kabul ettiğini vurguladı.

'Antalya Trafiğini eleştirenler, sorunu çözemeyenlerdir'
Av. Cavit Arı, nüfus ve araç sayısındaki artışı hatırlatarak: “Antalya’nın 2024 yılı verilerine göre 2 milyon 722 bin nüfusa sahiptir. Ancak, Antalya yılda yaklaşık 17 milyon yabancı ve 10 milyon yerli turist ağırlamaktadır. Göç nedeniyle nüfusun son yıllarda hızla artmaktadır. Bu hızlı nüfus artışı, trafik ve altyapı sorunlarını derinleştirmiştir. Araç sayısı 2019’da 1 milyon 70 bin iken, 2025’te 1 milyon 662 bine ulaşmıştır. Trafik ve ulaşım sorunlarının çözümü, sadece belediyenin değil, iktidarın da sorumluluğundadır. Çevre yollarını bitirmediniz, raylı sistemi geciktirdiniz. Trafik sorununu çözmediniz, derinleştirdiniz” dedi.

“Gazipaşa ve Demre Yat Limanlarını açtık” dediler, yıllar süren gecikmeler hatırlatıldı
Yat limanlarıyla ilgili açıklamalara karşılık Cavit Arı, projelerin yıllarca bekletildiğini söyledi: “Demre Yat Limanı’nın temeli 2013’te atıldı, neredeyse 10 yıl sonra tamamlandı. Gazipaşa Yat Limanı ise uzun süre bekletildi. Korkuteli–Elmalı yolu da en az 5 yıllık çalışmanın ardından ancak bitirilebildi. Bu projeler, bizim ısrarlı takip ve kamuoyu baskımız sayesinde tamamlandı dolayısıyla bunlar yeni yatırım değil, gecikmiş projelerin geç kalmış açılışlarıdır.” ifadelerini kullandı.

“55 kilometre raylı sistem yaptık” dediler, “Hani nerede?” diye sorduk
“55 kilometre raylı sistem yaptık” iddiasına yanıt veren CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı, bu rakamın gerçeği yansıtmadığını söyledi; “Antalya’da 1. etap raylı sistemin 11,1 km ve bu hat AK Partili belediye döneminde yapılmıştır. Ancak “55 km” hesabına dâhil edilen 2. etap raylı sistemin, Meydan–EXPO hattı, yapımı Ulaştırma Bakanlığı tarafından gerçekleşmiş ancak bedelini CHP’li Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından, Muhittin Böcek döneminde ödenmiştir.” dedi

Av. Cavit Arı, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin yeni raylı sistem projelerine de hazır olduğuna dikkat çekerek; “4. Etap raylı sistem (Konyaaltı–Varsak) uygulama projeleri tamamlanmış, ihalesi yapılmış ve yer teslimi gerçekleşmiştir. 5,5 km’si yer altından geçecek ve 6 yeni köprülü kavşak yapılacaktır; ancak proje, 2026 yatırım programına alınmaması nedeniyle başlatılamamıştır.” dedi.

Arı ayrıca, “5. Etap (Varsak–Lara–Kundu) hattı uygulama projeleri sürmektedir. Kundu–Konyaaltı arasında 22 kilometrelik yeni bir hat planlanmış olup bunun 6 kilometresi yer altında olacak ve 4 adet katlı kavşak planlanmaktadır. Proje, Ulaştırma Bakanlığı’ndan ön onay almış; ancak 4. etap başlatılmadan ihaleye çıkarılamamıştır.” ifadelerini kullandı.

“Çiftçiye bedava elektrik verilmedi” dediler, rakamlarla yanıt geldi
Çiftçilere yönelik eleştirilerine yanıt veren CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin tarıma verdiği elektrik desteğini rakamlarla ortaya koydu; “2019–2025 yılları arasında 52 kooperatife toplam 400 milyon TL elektrik desteği sağlanmış, yalnızca 2025 yılında bu desteğin 80 milyon TL’ye ulaşmıştır. Antalya Büyükşehir Belediyesi çiftçiye verdiği sözü tutmuştur, tutmaya da devam etmektedir. ‘Destek verilmedi’ iddiası gerçeği yansıtmamaktadır.” dedi.

Arı ayrıca Konyaaltı Projesi’ne de değinerek, proje kapsamındaki temizlik, güvenlik, peyzaj ve tüm işletme giderlerinin Antalya Büyükşehir Belediyesi tarafından karşılandığını vurguladı.

“Boğaçayı Projesi’ni yaptık” dediler, riskler hatırlatıldı
CHP Antalya Milletvekili Av. Cavit Arı, Boğaçayı Projesi’nin ciddi çevresel sorunlara yol açan hatalı bir proje olduğu ortaya çıkmıştır, uyarılar dikkate alınmamıştır. Bölgede planlanan yaklaşık 4 bin 500 konutluk TOKİ projesinin insan güvenliği açısından riskli olduğunu vurguladı.

Av. Cavit Arı açıklamasında; “Bilim insanları, meslek odaları ve kamu uyarılarına rağmen Boğaçayı Projesi’nin hayata geçirilmiş, üst kesimde planlanan TOKİ projesinin yanlış bir alanda konumlandırılmıştır. Boğaçayı insan güvenliği açısından son derece riskli bir bölgededir.” İfadelerini kullandı.

“Tünektepe Projesi’ni yaptık” dediler, “Nedir, nerededir?” diye sorduk
Tünektepe Projesi iddiasına da cevap veren Arı, somut bilgi olmadığını söyledi: “Tünektepe Projesi nedir, nereye yapılmıştır? Bu soruyu Genel Kurul’da da sordum. Eğer kendileri anlatırlarsa biz de öğrenmiş oluruz. Ayrıca Kepez’de bulunan Pil Fabrikası alanının önceki dönemde Kepez Belediyesi’ne tahsis edilmiş, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı kararıyla bu alanın CHP’li belediyenin elinden alınmıştır. Bu yanlış karar nedeniyle Kepez Belediyesi’nin Pil Fabrikası’nda hayata geçirmek istediği proje bugün itibarıyla engellenmiş durumdadır” dedi.

“Antalya’da kanalizasyon sorunu var” iddiasına net yanıt
Arı, asıl sorunun arıtma tesisleri üzerinden belediyeye yüklenen maliyetler olduğuna dikkat çekerek şu değerlendirmeyi yaptı: “Turizm Bakanlığı tarafından Serik ve Kemer’de yapılan iki arıtma tesisinin bedeli, Antalya Büyükşehir Belediyesi’nden tahsil ediliyor. Yani Antalya’ya kazandırıldığı söylenen bu tesislerin parasını, üstelik garanti kapsamında, Antalya Büyükşehir Belediyesi ödüyor. Buradan iktidara ve özellikle Antalyalı olan Turizm Bakanı’na soruyorum; “Türkiye ekonomisine en büyük katkıyı sunan, turizmin ve tarımın başkenti olan Antalya’ya, genel bütçeden karşılık beklemeden iki arıtma tesisini yapamıyor musunuz? Neden bu yük Antalya Büyükşehir Belediyesi’nin sırtına bindiriliyor?” dedi.

“Antalya’ya destek olun, köstek olmayın” çağrısı
Basın toplantısının sonunda iktidara çağrıda bulunan Cavit Arı, sözlerini şöyle tamamladı: “ iktidar Antalya’da birçok sorumluluğu yerine getirememektedir. 18,5 kilometrelik Kumköy–Belek yolu tamamlanmış, ancak 22 kilometrelik Denizkent–Yavru Doğan yolu hâlâ yapılmamıştır. Antalya–Alanya Otoyolu kamu kaynaklarıyla değil, kamu-özel işbirliği modeliyle yapılıyor; maliyeti Antalya ve Alanya halkı karşılayacaktır. Ayrıca Antalya merkezden başlaması yerine Serik’ten başlayan güzergâh ve finansman modeli yanlıştır.

Belediyelerimiz üzerine düşeni yapıyor” diyen Arı, sözlerini şu çağrıyla tamamladı: “Antalya Türkiye ekonomisine turizm ve tarımla en büyük katkıyı sunan şehirlerin başında geliyor. Ancak bu şehir yıllardır yatırım vaatleriyle oyalanıyor. Algı yönetimiyle Antalya’nın sorunlarını örtemezsiniz. Sorumluluktan kaçamazsınız. Antalya’ya köstek olmayın, destek olun. Bu şehir hepimizindir.” diyerek basın toplantısını tamamladı.