Son dönemlerde özellikle turistik bölgelerde bazı işletmelerin, müşterilere belirli süre içinde sipariş verme zorunluluğu getirdiği veya oturma süresi sınırlaması uyguladığı yönünde şikâyetler artıyor. Konuyla ilgili değerlendirmede bulunan Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, işletmelerin böyle bir hakkı olmadığını vurgulayarak, “Bir işletme, müşterisine ‘şu kadar oturabilirsin’ ya da ‘şu kadar süre içinde sipariş vermek zorundasın’ diyemez. Bu tamamen ahlak dışı bir uygulamadır” dedi.
TÜKETİCİLER BELGE VE FİŞLERİNİ ALSIN
Tüketicilerin haklarını korumak için dikkatli olmaları gerektiğini belirten Gündüz, “Ellerinde mutlaka belge bulundursunlar, faturalarını ve fişlerini alsınlar. Fazladan ücret talep edilirse, bunun nedenini faturaya işletsinler. Ardından Ticaret İl Müdürlüğü’ne veya Ticaret Bakanlığı’nın web uygulamasına şikâyette bulunsunlar” uyarısında bulundu. Gündüz, bu tür bildirimler sonucunda Ticaret Bakanlığı’nın işletmelere yaptırım uyguladığını da hatırlattı.