Antalya, Türkiye’nin turizm başkenti olarak yaz sezonunda milyonlarca turisti ağırlarken, kış döneminde aynı canlılığı yakalamakta zorlanıyor. Turizmin yılın her dönemine yayılması ve sektörün ekonomik dalgalanmalara karşı daha dayanıklı hale gelmesi için çalışmaların hız kazanması gerektiği vurgulanıyor. Antalya turizmi, büyük oranda tur operatörlerinin yürüttüğü ‘sejour turizmi’ modeline dayanıyor. Pandemi sonrası kış turizmini destekleyen bu modelde tur operatörleri, turistin konaklaması, ulaşımı ve gezilerini kapsayan paket turlar sunuyor. Ancak ekonomik zorluklar nedeniyle tur şirketlerinin küçülmesi ya da kapanması, Antalya turizmini de doğrudan etkiliyor.

‘ANTALYA BUNDAN ÇOK DAHA FAZLASINI HAK EDİYOR’
Kış aylarında Antalya’da turizm hareketliliğinin sınırlı olduğunu vurgulayan TÜRSAB Muratpaşa BTK Başkanı Onur Özer, “Kış turizmi Antalya’da çok kuvvetli değil. Şu anda hareketliliği sağlayan en önemli unsurlar futbol takımlarının kamp çalışmaları ve golf turizmi. Ancak Antalya bundan çok daha fazlasını hak ediyor. Bu potansiyel burada var. Antalya’yı canlandırmak ve yılın her döneminde hareketli bir turizm merkezi haline getirmek için gerekli çalışmalara başladık” dedi.




