CUMHURİYET Halk Partisi (CHP) Antalya Milletvekili Sururi Çorabatır, Plan ve Bütçe Komisyonu'nda Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bütçe görüşmelerinde söz alarak turizm bölgelerine yönelik ulaştırma yatırımlarının yetersizliğini dile getirdi. Antalya'nın turizm potansiyeline rağmen ulaştırma yatırımlarındaki aksaklıklar olduğunu ifade eden Çorabatır, Avrupa'nın en büyük 9. havalimanı olan Antalya'nın fizibilite raporu hazır olmasına rağmen sekiz yıldır demiryolu bağlantısına kavuşamadığını ve bütçeden sıfır ödenek ayrıldığını belirtti.

G6 Gm D G1 X U A A F Jej

Çorabatır, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı'nın bütçe görüşmelerinde turizmin Türkiye'nin döviz dengesinin en önemli sektörü olduğunu ve Bakanlığın en önemli paydaşlarından biri olmasına rağmen, bütçede turizm bölgelerine ayrılan yatırım payının binde 4 civarında göründüğünü belirtti. Çorabatır, turizm gelirinin hedeflendiği bir sektör için ayrılan bu oranın, ülkenin ekonomik gerçekleri ve yapılması gereken yatırımlarla bağdaşmadığını ifade etti. Çorabatır, "2025 bütçesinde turizm bölgelerine ayrılan karayolları yatırım tutarı 3,4 milyar; Türkiye'yi 25 turizm koridoruna böldüğümüzde de bölge başına düşen miktar yaklaşık 136 milyon TL'dir. Bu miktar sadece bir çevre yolunun bir kavşağını bile karşılamamaktadır" dedi.

G6 Gm D G1 Wg A A Q2C

'HIZLA TAMAMLANMASI GEREK'
CHP Milletvekili Çorabatır, özellikle Antalya merkezli olmak üzere, birçok turizm kentindeki acil çözüm beklediğini belirttiği ulaştırma sorunlarına dikkat çekti. Çorabatır, Antalya-Alanya Kuzey Çevre Yolu Projesi'nin 2014'ten beri ilerleme oranının binde 8 gibi çok düşük seviyede olduğunu belirterek hava yoluyla birkaç saatte ülkeye gelen turistin karayoluyla Antalya'dan Alanya veya Kaş'a dört saatte gittiğini eleştirdi. Çorabatır, projedeki heyelan, kamulaştırma, tünel, viyadük ve kredi riskleri gibi sorunlara dikkat çekerek hızla tamamlanması gerektiğini, aksi takdirde turizmin kötü etkileneceğini söyledi.

Fethiye-Marmaris yolunun ölümlü kaza oranının Türkiye ortalamasının 3,2 katı fazla olduğunu ve 52 kilometrelik kısmın teknik olarak yetersiz C sınıfı yol olarak tanımlandığını aktaran Çorabbatır, "Bodrum-Milas Havalimanı yolunun taşıma kapasitesi 32 bin araç olmasına karşın 79 bin araç yoğunluğu ile kapasite artış oranı yüzde 148 ve teknik olarak kırmızı alarm veriyor" dedi.

G6 Gm D G2 W Q A A74 N

'72 BİN TON KARBON EMİSYONUNU AZALTACAK'
CHP Milletvekili Sururi Çorabatır, konuşmasında Antalya Havalimanı'nın ulaştırma altyapısındaki eksiklikleri ayrıntılı olarak dile getirdi. Çorabatır, Avrupa'nın en büyük 9., dünyanın ise en yoğun 25. havalimanı olan Antalya Havalimanı'nın demiryolu bağlantısının olmadığını söyledi. 'Fizibilite raporunun tamamlanmasına rağmen sekiz yıldır program dışı' bırakılan bu projenin, yapılması halinde 72 bin ton karbon emisyonu azaltacağını ifade eden Çorabatır, bütçede bu projeye sıfır ödenek ayrıldığını belirtti. Çorabatır, ayrıca Bakanlığa hitaben Konya-Antalya ve Eskişehir-Antalya demiryolu projelerine ne zaman başlamayı düşündüklerini sordu.

KULE İÇİN GELİŞME YOK
Yeni Hava Trafik Kontrol Kulesi projesini de gündeme getiren Çorabatır, Bakan'ın 'Antalya'nın simgesi olacak' dediği 77 metre yüksekliğindeki 14 katlı kule için henüz somut bir gelişme olmadığını kaydetti. Çorabatır, projenin takviminde 2028-2029 yıllarının gösterilmesinin 'çok geç bir dönem' olduğunu dile getirerek doğu-batı pistlerinin de sıkıntılı olduğunu sözlerine ekledi.

Muhabir: ZAFER GÜVENÇ