Projenin doğaya ve kültürel mirasa etkileri konusunda hazırlanan raporlara göre, yaklaşık 66 bin ağacın kesilmesi ve 19 milyon metreküp hafriyat çıkarılması planlanıyor. Patlatmalı kazı ve geniş çaplı tünel çalışmaları nedeniyle arkeologlar, tarihçiler ve çevreciler kaygılarını dile getirdi.
Özellikle 2 bin yıllık geçmişe sahip Myra Antik Kenti’ndeki tarihi su kanallarının üzerine yapılacak yol, kalıcı zarara yol açabilir. Hoyran ve Sura gibi daha az bilinen ama arkeolojik değeri yüksek alanların da sit sınırları içinde olduğu belirtiliyor. Andriake Limanı ise hem Roma dönemi granarium yapısıyla hem de kapsamlı liman kalıntılarıyla Türkiye’nin nadide kültürel miraslarından biri olarak kabul ediliyor.
BİLİRKİŞİ KEŞFİ 11 TEMMUZ’DA
Tüm bu nedenlerle, aralarında sivil toplum kuruluşları, arkeologlar, çevre gönüllüleri ve vatandaşların da bulunduğu birçok kesim projeye karşı çıktı. Antalya Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu, patlatmalı çalışmaların antik yapılara zarar vermeyeceği yönünde karar verdi. Ancak Demre Kültür ve Çevre Derneği ile birlikte 58 vatandaş, kurul kararına karşı dava açtı. Bu davanın bilirkişi keşfi, 11 Temmuz Cuma günü 11.00’de Köşkerler Mahallesi’nde başlayacak.
Karayolu projesine karşı olanlar, mevcut yolun iyileştirilmesinin yeterli olduğunu ve yeni bir otoyolun hem doğayı hem de kültürel peyzajı yok edeceğini savunuyor.
Demre–Kalkan Otoyolu antik kentleri tehdit ediyor
Antalya'nın Demre ve Kalkan ilçeleri arasında yapılması planlanan otoyol projesi, bölgedeki dört önemli antik kenti tehdit ediyor: Myra, Hoyran, Sura ve Andriake. Planlanan bu yol, dört antik kentin yakınından ya da içinden geçmesi, büyük bir kültürel yıkım tehlikesini beraberinde getiriyor
Muhabir: Özlem Soydan
Yorumlar





