Enflasyonun etkisi sadece ev bütçelerini değil, market raflarını da vuruyor. Sık sık değişen fiyatlar nedeniyle çalışanlar etiketleri güncellemekte zorlanırken, bu durum zaman zaman kasa ile raf fiyatları arasında farklılıklara yol açıyor. Tüketiciler ise bu tür bir durumla karşılaştıklarında ne yapacaklarını tam olarak bilemeyebiliyor. İşte benzer bir durumda kalıp kasa-reyon arasında fiyat farkı yaşarsanız yapmanız gerekenler...
FİYAT FARKI YAŞANIRSA NE YAPILMALI?
6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun’un 54. maddesini hatırlatan Tüketici Birliği Başkanı Neşet Gündüz, “6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'un 54. maddesi açıkça şunu söylüyor: Etiket, tarife ve fiyat listelerinde belirtilen fiyat ile kasa fiyatı arasında fark olması durumunda, tüketiciye düşük olan fiyat üzerinden satış yapılır” dedi.

“Etikette 40 TL yazıyorsa, kasada 50 TL olsa bile tüketici 40 TL öder” diyen Gündüz şunları söyleri: “Bazı marketlerin bu durumda etiket güncellenmemiş, yanlış yazılmış gibi bahanelerle kasadaki fiyatı savunuyor, ancak yasa bu mazeretleri geçerli saymıyor. Yasa, hatalı da olsa etiketteki fiyatı bağlayıcı kabul eder. Tüketicinin lehine olan fiyat uygulanmak zorundadır. Market 'etiketi unutmuşuz' diyemez. Bu tüketici açısından bir hak ihlalidir.”
Tüketicilerin böyle bir durumla karşılaştıklarında ne yapmaları gerektiğini de anlatan Gündüz, “Öncelikle market görevlisine durumu bildirip düzeltme yapılmasını talep etsinler. Eğer sonuç alamazlarsa ALO 175 Tüketici Hattı'nı arayarak şikayet oluşturabilirler. Ayrıca, e-Devlet üzerinden de Tüketici Şikayet Formu doldurabilir ya da Ticaret İl Müdürlüklerine bizzat başvuruda bulunabilirler. Tüketici hakkını bilmeli, sessiz kalmamalıdır” dedi.





