TÜKETİCİLER Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, taahhütlü aboneliklerde cayma bedeli veya ceza ödenmesi gerektiğine dair yaygın yanlış anlamaları düzeltmek adına önemli açıklamalarda bulundu. Gündüz, telefon, internet veya televizyon gibi hizmet sağlayıcılarının, taahhütlü abonelik sözleşmelerinden caymak isteyen tüketicilerden herhangi bir bedel talep edemeyeceğini belirtti.

Gündüz, “Birçok kişi, taahhütlü aboneliklerini iptal etmek istediğinde hemen cayma bedeli veya ceza ödeneceği söyleniyor. Ancak, böyle bir şey söz konusu değil. Siz tüketiciler olarak taahhüt süresi dolmadan veya hizmetten memnun kalmadığınız için sözleşmenizi feshetme hakkına sahipsiniz ve bunun için hiç bir ceza ödemeniz gerekmez” dedi.

‘HUKUKİ HAKLARINIZI BİLMİYORSANIZ YANILTILABİLİRSİNİZ’
Hizmet sağlayıcılarının bazen tüketicileri korkutmaya çalıştığını ifade ederek yasal hakların doğru bir şekilde bilinmesinin önemini vurgulayan Gündüz, “Hizmet sağlayıcıları, sanki kanunda olmayan maddeleri dayatıyormuş gibi davranabilirler ama unutmayın, 6502 sayılı Kanun’a göre, hiçbir hizmet sağlayıcı, sizden 1 yılın üzerinde taahhütlü abonelik sözleşmesi yapamaz. Ayrıca, 18.01.2022 tarihli Resmi Gazete’de yayımlanan Elektronik Haberleşme Sektörü’ne ilişkin Tüketicinin Hakları Yönetmeliği de taahhütlü aboneliklerin cayma bedeli olmadan feshedilebileceğini net bir şekilde belirtiyor" şeklinde konuştu.

Df85B40B 9Cc3 46B9 9F60 1043C636C8B2

SÖZLEŞMENİZİ İPTAL ETMEK İÇİN KOLAY ADIMLAR
Taahhütlü aboneliklerin sonlandırılmasıyla ilgili en önemli sorulardan birinin nasıl yapılacağı olduğunu belirten Gündüz, “E-devlet üzerinden başvuru yaparak hizmet sağlayıcınıza fesih bildirimi göndermeniz yeterli. Fesih bildirimi 7 gün içinde işleme alınmak zorunda. Eğer 7 gün içinde iptal işlemi yapılmazsa firma sorumlu olur ve ek bir fatura veya cezai şart dayatamaz” dedi.

ADRES DEĞİŞİKLİĞİ DURUMUNDA İPTAL HAKKI
Gündüz, adres değişikliği durumunda da aboneliğin feshedilebileceğini belirterek, “Eğer yeni yerleşim yerinizde, taahhütlü hizmeti alamıyorsanız herhangi bir cayma bedeli ödemeden aboneliğinizi feshedebilirsiniz. Taahhütlü sözleşmeden caymak için herhangi bir gerekçe göstermeniz gerekmiyor ve sizden para talep edilemez” dedi.

‘TÜKETİCİ HAKLARINIZA SAHİP ÇIKIN’
Taahhütlü aboneliklerde hiçbir şekilde cayma bedeli veya ceza kesilemeyeceğini hatırlatan Gündüz,  “Eğer bir firma size cayma bedeli veya ceza uygularsa bunu kabul etmeyin. Tüketici haklarınız konusunda şüpheye düşerseniz mutlaka Alo 175 Tüketici Bilgilendirme Hattı’na başvurun” dedi.

Muhabir: AYŞE OKAN SARICA