Ticaret Bakanlığı’nın, Aksaray’da iki küçük suya 170 lira ödeyen bir vatandaşın şikâyeti üzerine başlattığı inceleme gündem yaratırken benzer durumlarla sıkça karşılaşıldığını belirten Tüketiciler Birliği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin bu tür durumlarda nasıl hareket etmeleri gerektiğine dair önemli bilgiler verdi. Gündüz, bilinçli tüketicinin her zaman hakkını arayabileceğini vurgulayarak, “Fırsatçılık aldı başını gidiyor. Dolayısıyla tüketicilerimiz bu konuda mağdur ancak bilinçli bir tüketici olursa, hakkını her an arayabilir. Üstelik tüketicilerin hak araması ücretsizdir ve tüketici hakem heyetleri aracılığıyla yapılabilir” dedi.
Neset Gunduz 3304-1

FATURA ALMAK VE ŞİKAYET ETMEK ÖNEMLİ
Tüketicilerin karşılaştıkları fahiş fiyat veya haksız uygulamalarda yapmaları gereken adımları da anlatan Gündüz, “Ürün veya hizmeti aldıklarında mutlaka fatura veya belge alsınlar. Ardından Ticaret Bakanlığı’nın Alo 175 Tüketici Hattı’nı arayarak ihbarda bulunabilirler. Dilerlerse hakem heyetine başvurarak hem para iadesi alabilir hem de manevi tazminat davası açabilirler.” dedi. Bakanlığın gelen ihbarları titizlikle değerlendirdiğini ifade eden Gündüz, “Eğer tüketicinin maddi bir zararı yoksa bile Alo 175 hattı üzerinden yapılan bildirimlerle Ticaret Bakanlığı hemen harekete geçiyor. Gerekli incelemeler yapıldıktan sonra da işletmelere idari para cezaları uygulanıyor.” diye konuştu.

Muhabir: YUSUF ÖZTÜRK/ÖZEL HABER