RUSYA-Ukrayna savaşı sonrası iki ülkeden Antalya’ya gelenlerin ve yerleşik yaşama geçenlerin nüfusu 100 bini aştı. Göç nedeniyle birçok sektörde ve kent ekonomisindeki olumlu yansımaların yanı sıra, birçok olumsuzluk da yaşanıyor. Antalya Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre turizm sektöründe otelcilerin gündeme getirdiği, Rus ve Ukraynalıların evlerini günlük, haftalık apart, pansiyon gibi kayıt dışı kiraya vermesi sorununa, bu kez kaçak taksicilik yapan, hatta yabancı plakalı çekiciyle hizmet verenler eklendi. 

EKONOMİYE ZARAR VERİYOR
Antalya Emlakçılar, Oto Galericileri ve İş Takipçileri Odası Başkanı İsmail Çağlar yaptığı açıklamada, bu tür olayların hem turizme hem de yerel ekonomiye ciddi zararlar vereceğini belirtti. Aynı zamanda Çağlar, mevcut kanunların yetersiz kaldığını ve acil bir kanun düzenlemesinin gerekliliğine vurgu yaptı.

327012365-849896499639763-1804483281888609711-n

ARAÇLAR TESPİT EDİLİYOR
Yabancı plakalı araçlarla kaçak taksicilik ve çekici skandalı, Antalya’da yaşanan bu tür olayların üzerine ciddiyetle gidilmesi gerektiğini bir kez daha gündeme getirdi. Antalya’da savaş sonrası yerleşik yaşama geçen Rus ve Ukraynalılardan bazıları yabancı plakalı araçlarıyla kaçak taksicilik yaparken tespit edildi. Alanya’da ise Ukrayna plakalı bir çekici, arıza yapan Ukrayna plakalı otomobili taşırken görüldü ve araç bağlandı. Duruma tepki gösteren Antalya Emlakçılar, Oto Galericileri ve İş Takipçileri Odası Başkanı İsmail Çağlar, “Acilen kanun düzenlemesi istedi” dedi.

KAÇAK TAKSİCİLİK, EMLAKÇILIK YAPIYORLAR
Antalya Esnaf ve Sanatkarlar Odaları Birliği (AESOB) Başkanı Adlıhan Dere, yerleşik Rus ve Ukraynalıların kendi aralarında taksicilik yapmaya başladıklarını belirterek, “Alanya’daki oda başkanımız bunların kendi transferlerini kendilerinin yaptığını, kendi plakalarıyla cirit attıklarını aktardı. Bizde resimleri de var. Şu an taksicilik de, emlakçılık da yapıyorlar. Kendi aralarında WhatsApp grupları var, bu gruplardan alışverişi, ev kiralamalarını kendileri yapıyor. Türk vatandaşlarına iş bırakmıyorlar. Emlakçılar odası başkanımız, bu konuda Vergi Dairesi Başkanlığı ile ciddi bir çalışma yapıyor. Hatta bunlara yönelik baskın ve denetimler de yapılıyor ama kanunların verdiği yetkilere göre uygulanan cezalar çok caydırıcı olmuyor. O yüzden işlerine devam ediyorlar. Bu tür nedenlerle esnafımız mağdur oluyor” dedi.

aesob-baskani-adlihan-dere--esnafin-durumu-hakkinda-degerlendirmelerde-bulundu

BÜYÜK TEHLİKE
Şehirdeki taksici esnafı, giderek artan maliyetler ve korsan taksilerin yarattığı tehditlerle başa çıkmak için yoğun bir mücadele içerisinde. Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mehmet Ali Alkan, “Günümüzde akaryakıt fiyatlarındaki sürekli yükseliş, araç bakım ve onarım masraflarındaki artış, taksicilerin işletme maliyetlerini adeta uçuruma sürüklemekte. Bu maliyet artışı, taksicilerin gelirlerini olumsuz etkilerken, bir yandan da taksicilerin müşterilere daha yüksek ücretler talep etmek zorunda kalmalarına neden oluyor. Taksiciler, bu durumun müşteri memnuniyetini düşürdüğünü ve korsan taksilere olan talebi artırdığını söylerken korsan taksilerin denetimsiz olmasının da güvenlik risklerini beraberinde getirdiğini belirtiyor. Ayrıca, taksicilerin yasal zorunluluklara uyarak ödediği vergiler ve lisans ücretleri, korsan taksilerin rekabetçi avantaj elde etmesine neden oluyor” dedi.
Tc0Fu172F0WfAEZTZ7FiTA
ÖNLEMLER ALINMALI
Taksici esnafının, bu zorlu koşullarda ayakta kalmak ve adil rekabeti sağlamak için çeşitli önlemler almaya çalıştığını ifade eden Alkan, “Özellikle yaz aylarında turistik bölgelerde artan talep, taksici esnafının bu dönemde kazanç elde etme fırsatlarını artırabileceği bir dönemdir. Ancak maliyetlerin ve korsan taksilerin gölgesinde bu potansiyeli değerlendirmek zorlu bir mücadeleyi beraberinde getiriyor. Özellikle taksicilerin taleplerini dikkate alan ve sektördeki dengeyi sağlayan düzenlemelerin hayata geçirilmesi, taksicilerin gelecekteki mücadelesinde belirleyici olacak gibi görünüyor” dedi.

WhatsApp Image 2023-08-14 at 14.51.28

ARAYIŞ İÇİNE GİRDİLER
Ukrayna ve Rusya arasındaki savaş sonrası iki ülkeden yabancı yerleşimin hızlı artığını söyleyen Alanya Şoförler Odası Başkanı Ali Akkaya, “Rusya’dan gelenler savaşmamak, Ukrayna’dan gelenler de can havliyle geldi. Belirli parayla geldiler ve ellerindeki kaynakları harcadılar. Kaynaklar bittikten sonra evde kuaförlükten yemek yapıp satmaya, Rus veya Ukrayna plakalı araçlarıyla taksicilikten emlakçılığa hepsi bir arayış içine girdi. Bu durumdan ilk başta etkilenen sektörlerden biri de taşımacılık sektörü. Bunlar kendi aralarında WhatsApp grubu kurmuş. Buradan haberleşme sağlayıp, taşımacılık yapıyorlar. Hatta Alanya’da bazı sokaklardaki aydınlatma direkleri, otobüs duraklarına taksi için karekod oluşturup, asmışlar. Aslında bunların birçoğunun oturma izin süreleri de bitmiş, araçların giriş çıkış süreleri geçmiş. Denetimler de bunlar çıkıyor. Bağlanan araçlar oldu, trafik para cezaları uygulanıyor” diye konuştu.

Kaynak: ANTALYA EKSPRES GAZETESİ