ATAV Başkanı Emir Gündal, sektördeki durgunluğun nedenlerini değerlendirdi. Gündal, tanıtım faaliyetlerinin yeterli olduğunu belirterek, “Reklam kampanyaları ve fuar çalışmaları çok başarılıydı. Ancak savaş ortamı, bazı ülkelerin hava sahasını kapatması ve olumsuz algı yönetimi gibi coğrafi ve siyasi gelişmeler bizi etkiledi” ifadelerini kullandı.
ORTA DOĞU VE AVRUPA PAZARINDA YAVAŞLAMA
Geçen yılki yüksek başarı nedeniyle bu yıl beklentilerin arttığını hatırlatan Gündal, “Bu yıl da kârlılık açısından fena gitmiyoruz ancak geçen yılki seviyeye ulaşmak zor. Yılın nasıl kapanacağını şu anda öngörmek zor çünkü günlük gelişmeler sektörü doğrudan etkiliyor” dedi. Şehir otellerinde özellikle Orta Doğu pazarına çalışan tesislerin zorlandığını belirten Gündal, “Orta Doğu’da ciddi bir pazar kaybı yaşadık. Avrupa’da da, özellikle Alman pazarında, durgunluk hissediliyor. Bunun sebebi ise tamamen dış faktörler ve bölgesel gelişmeler” şeklinde konuştu. Türkiye’nin genel turizm imajının zayıf olmadığını vurgulayan Gündal, “Otellerimizin kalitesi, uyguladığımız fiyat politikası ve sektördeki deneyimimizle hâlâ cazip bir destinasyonuz fakat algılar ve siyasi atmosfer hareketliliği yönetmeyi zorlaştırıyor” dedi.