Antalya Ekspres Gazetesi'nden Güven Güneş'in haberine göre; Antalya ile Isparta’yı bağlayan D685 karayolu, yıllardır genişletme bekleyen yollar arasında yer alırken bu yıl için yalnızca 10 bin TL ödenek ayrılması tepkilere neden oldu. Yolun bölünmüş ve duble hale getirilmesi gerektiğini vurgulayan ANIDER Başkanı Ali Erdal, “200 bin Ispartalı’nın kullandığı, projesi hazır olan bir yolun bütçe beklemesi, zaman, yakıt ve trafik güvenliği açısından bölge halkı için risk oluşturmaya devam ediyor” dedi.

Foto (3)-133

ISPARTA YOLUNA 10 BİN LİRA BÜTÇE!
Antalya ile Isparta arasında ulaşımı sağlayan D685 karayolu, yıllardır genişletme bekleyen yollar arasında yer alıyor. Büyük bir bölümü tek şerit gidiş-geliş olarak kullanılan, keskin virajlar ve dar yol kapasitesinden dolayı ölümlü kazaların yoğun yaşandığı güzergâhlar arasında yer alırken iyileştirme çalışmalarına yönelik gerekli bütçenin ayrılmaması nedeniyle sürücüler açısından risk oluşturmaya devam ettiğini söyleyen Antalya’daki Ispartalılar Derneği (ANIDER) Başkanı Ali Erdal, yolun genişletilerek modern ulaşım standartlarına uygun hale getirilmesi gerektiğini belirtti. Yolun bölünmüş ve duble yola dönüştürülmesi için hazırlanan projenin yıllar önce tamamlandığını ancak bu yılda yeterli bütçe ayrılmayarak sadece 10 bin TL ödenek ayrıldığını söyleyen Başkan Erdal, bu durumun kabul edilemez olduğunu vurgulayarak, “Bu yolun genişletilmesi artık bir zorunluluk haline gelmiştir. Projenin tamamlanmasına rağmen bütçenin çıkmaması, çalışmaların başlamasını engelliyor. Kapasitenin üzerinde hizmet vermeye çalışan yol bu haliyle sık sık trafik kazalarına neden olmaktadır. Özellikle yoğun kullanılan Antalya ve Isparta arasında bu güzergâhın güvenli ulaşımın sağlanabilmesi adına gerekli kaynakların ayrılarak modern ulaşım standartlarına acilen kavuşturulması gerekiyor” ifadelerini kullandı.

Foto (1)-259200 BİN ISPARTALI BU YOLU KULLANIYOR
Antalya’da, 200 bin Ispartalı vatandaşın yaşadığına dikkat çeken Başkan Erdal, Finike-Demre-Kaş Otoyol Projesi'ne de değinerek, “Bu yol projesi hızla tamamlandı ve yakında ilk kazmanın vurulması bekleniyor. Ancak yapılan incelemelere göre, yeni yolun mevcut yolla kıyaslandığında zaman açısından büyük bir fark yaratmayacağı görülüyor. Antalya’da yaşayan 200 bin Ispartalının yanı sıra havalimanı, Eğirdir ve Kovada Gölü’nü ziyaret edenler ile Afyon ve Ankara gibi şehirlere giden milyonlarca kişi D685 karayolunu kullanıyor. Mevcut yol, Antalya ile Isparta arasında yaklaşık 90 dakikalık bir seyahat süresi gerektirirken, proje tamamlandığında bu sürenin 45 dakikaya kadar düşmesi öngörülüyor. Bu proje, zaman ve yakıt tasarrufu sağlarken ölümlü kazaların önüne geçilmesine de katkı sunacak. Aynı zamanda iki şehir arasındaki ekonomik hacmin artmasını sağlayacağı da açıktır” dedi.

Kaynak: Antalya Ekspres Gazetesi