Kemer'de ailenin korunması, aile içi şiddetin önlenmesi ve eğitim ortamı kalitesinin artırılması amacıyla Kaymakam Ahmet Solmaz öncülüğünde 'Mutlu Ailem Mutlu Okulum' projesi başlatıldı. Proje kapsamında, problem yaşayan öğrencilerin rehber öğretmenler tarafından tespiti, ardından önce çocukla, sonra aileyle bir araya gelinerek, sorunların çözümü için adımlar atılması ve ortak kurumlar iş birliğinde öğrenci ile ailesinin yaşadığı sorunların aşılmasına katkı sağlanması amaçlanıyor.

Projeyle ilgili gazetecilere açıklamalarda bulunan Kaymakam Ahmet Solmaz, ilçede göreve başladığında yapılan asayiş toplantılarında aile içi şiddetin öne çıktığını fark ettiklerini ve buna yönelik proje hazırladıklarını anlattı. Topluma yansıyan aile içi şiddetten başlayarak adli vakaları inceleyip, sorunları tespit ettiklerini kaydeden Kaymakam Solmaz, sorunun temeline ulaşmak amacıyla da Türkiye'de ilk olacak 'Mutlu Ailem Mutlu Okulum' projesini başlattıklarını söyledi.

60701 (1)

Proje için okullardaki psikolojik danışman ve rehber öğretmenlerin nasıl davranacağı, sürecin nasıl işleyeceği hakkında eğitimler aldıklarını vurgulayan Kaymakam Solmaz, okullardaki psikolojik danışman ve rehberlik öğretmenler aracılığıyla tespit edilen sorunlu ailelerle bireysel olarak görüşmeye başladıklarını ve en az 8 seans olmak suretiyle bireysel görüşmeler gerçekleştirdiklerini belirtti. Görüşmelerin sonrasında toplu etkinliklerle ailesel bütünlüğü ve iletişimin tekrar kurulmasını sağladıklarını söyleyen Kaymakam Solmaz, "Şu anda 50 dosyamız var takip ettiğimiz. Aile bireylerini saydığımızda en az 150- 200 kişiye tekabül ediyor. Verimlilik açısından gayet olumlu sonuçlar aldık" dedi.

Kaymakamlık öncülüğünde yürütülen projede belediye, adliye, müftülük ile Sosyal Yardımlaşma ve Dayanışma Vakfı gibi kurumların da paydaş olduğunu belirten Kaymakam Solmaz, kurumların iş birliğinde rehber öğretmenin talep ettiği desteği anında verdiklerini bildirdi. Kaymakam Solmaz, projeyle okulda ve ailede güvene dayalı iletişimi sağlayıp, çocukların hem ailesiyle hem de okulla bağını güçlendirmeyi başardıklarını kaydetti.

Projeye dahil olan velilerden Ali Şefik, oğluyla zaman zaman sorunlar yaşadıklarını ancak sorunun neden kaynaklandığını bilmedikleri için çözüm üretemediklerini belirtirken, oğlunun öğretmeninin kendilerine ulaşarak yaşadığı problemlere tercüman olduğunu anlattı. Şevik, "Küçük kardeşi vardı, kıskançlığa bağlı problemler yaşıyorduk. Öğretmenimiz bize ulaştı ve oğlumuzun nelerden rahatsız olduğunu anlattı. Çocuğumuzun bize anlatmadığı şeyler olduğunu gördük. Rehber öğretmen evimize geldi. Biz okula gittik. Görüşmeler yaptık. Eksiklerimiz varmış, bunları gördük. Oğlumun bize anlatmadığı sıkıntıların derslerine yansıdığını anladık. Fark edememişiz. Şu anda bir sıkıntımız yok, birbirimizi daha iyi anlıyoruz" diye konuştu. Anne Rukiye Şevik, projeyle aile ortamının daha da iyi olduğunu, önce evin içinde yaşanan tartışmaların şimdi hiç yaşanmadığını vurguladı.

Rehberlik ve psikolojik danışman Gamze Özmen Ülkü de sınıf öğretmenleriyle okul içinde mutsuz, derslerinde başarısız öğrencileri tespit edip, onlarla görüşmeye başladıklarını ve sorunun temelini öğrenmeye çalıştıklarını aktardı. Sorunu tespit ettikten sonra çözüm için destek alacakları kurumlarla iş birliğine girdiklerini kaydeden Gamze Özmen Ülkü, çocukla ve aileyle yaptıkları görüşmeleri asla üçüncü şahıslara anlatmadıklarını, sadece sorunun çözümü konusunda destek istediklerini vurguladı. Genellikle ekonomik, aile içi şiddet, geçimsizlik, iletişimsizlik gibi konularda sıkıntılar yaşandığını belirten Ülkü, amaçlarının ailesine, vatanına hayırlı evlatların yetişmesine katkı sağlamak, sağlıklı aileler oluşturmak olduğunu söyledi.

Kaynak: DHA