Tülin KORKUTELMALIOIĞLU/ÖZEL HABER



Milli Eğitim Bakanlığı-Eğitim Araştırma ve Geliştirme Dairesi Başkanlığı (EARGED)
İlköğretim ve Ortaöğretim Okullarında görev yapan öğretmenlerin okuma kültürlerinin değerlendirilmesi amacıyla yapılan araştırmada; öğretmenlerin boş vakitlerini gazete, dergi ve kitap okuyarak geçirdiklerini ortaya koydu. 14 ilde, ilköğretim ve ortaöğretim okullarında görev yapan bin 348 sınıf öğretmeni, 2 bin 690 branş öğretmeni olmak üzere 4 bin 38 öğretmenin cevapladığı ankette; öğretmenlerin gazeteyi kitap ve dergiye oranla daha fazla okudukları belirlendi.


Araştırmaya katılan öğretmenlerin okumak için en çok tercih ettikleri kitaplar sırasıyla: Şu Çılgın Türkler, Secret, Küçük Şeyler, Efendi, Davinci Şifresi, Latife Hanım, Ferrrarisini Satan Bilge ve Mutluluk oldu. Şu Çılgın Türkler, Suç ve Ceza, Sefiller, Simyacı, Davinci Şifresi, Çalıkuşu, İnce Memed, Adı Aylin ve Gelibolu adlı kitaplar ise öğretmenlerin en fazla etkilendikleri kitaplar arasında yerini aldı.


OKUMA KÜLTÜRÜNDE YÖNLENDİRME ETKİLİ


Araştırmaya katılan öğretmenlerin çoğunluğu kitap fiyatlarını pahalı bulurken, yarısı hafta içinde ve hafta sonunda okumak için 1 ve 1 saatten az zaman ayırdığını, çoğunluğu bir dergiye abone olmadığını bildirdi. Öğretmenler Türkiye’de okuma kültürünün şekillenmesinde öncelikle görsel basının ve toplumun genel kabullerinin, üçüncü öncelikli olarak ise arkadaş yönlendirmesinin etkili olduğuna değindi.