Antalya Ticaret ve Sanayi Odası (ATSO) Mart ayı toplantısı ATSO hizmet binasında yapıldı. ATSO Meclis Başkanı Süleyman Özer, Yönetim Kurulu Başkanı Davut Çetin, yönetim kurulu ve meclis üyelerinin katıldığı toplantıda, istihdam seferberliği, turizm ve tarım ihracatıyla ilgili değerlendirmelerde bulunuldu.BEKLENTİMİZ 100 BİN İSTİHDAM
ATSO Başkanı Davut Çetin, istihdam seferberliğiyle ilgili Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ve İşkur yetkililerinin verilerine göre bu hafta sonu itibariyle Türkiye'de 350 binden fazla ek istihdam yaratıldığını belirtti. Çetin, bu rakamın yaklaşık yüzde 7-8'inin Antalya'dan kazandırıldığını açıkladı. Antalya'da 30 bin civarı istihdam artışı teşvik edildiğini kaydeden Çetin, “Biz zaten en az 100 bin istihdam artışı olacağını bekliyor ve söylüyoruz. Çünkü kış aylarında turizm ve tarımdaki işsizlik, doğal olarak azalmaya başlamaktadır. Yaz aylarına kadar istihdamın artması doğaldır. Asıl önemli olan yıl sonunda bu istihdamın kalıcı olması" dedi. GEÇEN YILA GÖRE EKSİDEYİZ
Turizm sezonuna çok az kaldığı, hatta İran pazarının Nevruz tatiliyle sezonun kısa bir açılışının da yapıldığını belirten Davut Çetin, “Mart ayında turist sayısında sert bir düşüşle karşılaştık. Uç ayda geçen yıla göre yüzde 25 eksideyiz. Bu düşüş daha çok Avrupa kaynaklı. Almanya 3 milyonluk pazarımızdı, geçen yıl 1 milyon kaybettik, maalesef bu düşüş devam ediyor. Hollanda, Belçika, Danimarka, Norveç, Avusturya, Fransa, İsveç, İsviçre, Polonya, Çek Cumhuriyeti her biri eskiden 150 bin- 400 bin kişi arasında ziyaretçinin geldiği ülkelerdi. Geçen yıl 100 binli rakamlara inmişlerdi, bu iniş hepsinde devam edecek gibi görünüyor. İngiltere 400 binlik pazardı, geçen yıl 334 bine geriledi. Londra'daki son terör saldırısı orada da bir etki yaratabilir" dedi.RUSYA'DA 2015'E DÖNERİZ
Turizmde ilerleyen günlerde Rusya ile birlikte yükselişin başlayacağını beklediklerini dile getiren Çetin, “Rusya pazarında Antalya ilgisi canlı. Rus turist sayımız 2014'te 3.5 milyondu, 2015'te 2 milyon 800 bine indi, geçen yıl 486 bin oldu. Bu yıl 2015'e döneriz. Kazakistan, Beyaz Rusya, Ukrayna gibi pazarlar daha canlı olacaktır. Asıl sorun Avrupa cephesinde. Sonuç olarak Rusya tarafında 2,5 milyon civarında kazanırken, Batı Avrupa'da kaybedeceğiz. Ukrayna gibi ülkelerle birlikte 7.5-8 milyon bandına yükseliriz. Geçen yıla göre turist sayısı açısından daha iyi bir sezon olacaktır" dedi. Çetin, otellerin aşırı fiyat indirimi yapmaması gerektiği ve böyle bir durumun Antalya imajına zarar verdiği gibi, uzun dönemli etki yaratacağı uyarısında bulundu.SEBZE MEYVE İHRACATI DÜŞTÜ
Tarımda ise olumlu bir gelişme yaşandığını anlatan Çetin, iki aylık yaş meyve-sebze ihracatında yüzde 45 artış gerçekleştiğini, fakat Mart ayında artışın yüzde 8'e düştüğünü söyledi. Rusya pazarının narenciye, patlıcan ve biber gibi ürünlerde geç de olsa açıldığını, domates ve salatalıkta ise hala açılmadığını belirten Çetin, “Geçen hafta Moskova'da domates fiyatı 3 dolardı, bizim ihracat fiyatımız 60 cent. Rusya yeni yatırımlara girişti ve bu nedenle domates gibi ürünlerde korumacılıktan vazgeçmedi. Hükümetimiz buğday, mısır, ayçiçek yağı ve küspesi ile misilleme açıkladı. Oysa bu tür müdahalelerde herkes kaybeder. Bunun yerine kazan-kazan politikaları tercih edilmelidir" dedi.




