Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, yılbaşı alışverişi öncesi indirim aldatmacası, sahte internet siteleri, sosyal medya reklamları ve telefon dolandırıcılarına karşı vatandaşları uyardı. Gündüz, “Yılbaşı alışverişi sürecinde cazip kampanya ve indirim söylemlerine kapılarak mağdur olunmaması gerekiyor” dedi.

Yılbaşı yaklaşırken mağazalarda ve internet ortamında kampanyaların yoğunlaştığını belirten Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, artan alışveriş hareketliliğinin kötü niyetli kişi ve firmalar için fırsata dönüştüğünü söyledi. Gündüz, özellikle indirim sloganları, çekiliş vaatleri ve düşük fiyatlarla tüketicinin aldatılmaya çalışıldığına dikkat çekti.

Neset Gunduz-7

DÜŞÜK FİYAT TUZAĞINA KARŞI UYARI
Yılbaşı döneminde hediyelik eşya, konaklama ve seyahat hizmetlerine talebin arttığını ifade eden Gündüz, “Tüketiciler artan fiyatlar nedeniyle daha uygun fiyatlı ürün ve hizmet arayışına giriyor. Bu durum sahte satıcıları cesaretlendiriyor. İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde dikkatli olunması gerekiyor” dedi.

‘KURUMSAL FİRMALARI TERCİH EDİN’
Düşük fiyatla dikkat çeken bazı firmaların sipariş sonrasında daha kalitesiz ya da tamamen farklı ürün gönderdiğine yönelik şikayetler aldıklarını belirten Gündüz, tüketicilere alışverişlerini bilinir ve kurumsal firmalardan yapmalarını önerdi. Gündüz, “Tüketiciler, gerçekçi olmayan indirim oranları ve piyasa fiyatlarının çok altındaki satışlara karşı mutlaka şüpheci yaklaşmalı, alışveriş öncesi fiyat araştırması yapmalıdır” ifadelerini kullandı.

CAYMA HAKKI VE İADE UYARISI
İnternet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketicilerin 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun kapsamında 14 gün içinde cayma hakkı bulunduğunu hatırlatan Gündüz, “Bazı firmalar iade sürecinde kargo ücreti talep ederek tüketicileri mağdur etmeye çalışıyor. Mevcut yasal düzenlemelere göre cayma hakkının kullanılması halinde tüketicilerden herhangi bir kargo ücreti talep edilemez. Ürün iadelerinde kargo bedeli satıcıya aittir. Bu yönde haksız uygulamalarla karşılaşan tüketiciler, gerekli şikayet yollarını kullanarak haklarını aramalıdır” dedi.

‘SAHTE SİTELERE VE KORSAN ORGANİZASYONLARA DİKKAT’
Tatil ve konaklama hizmetleri satın alınırken sahte internet siteleri ve korsan eğlence organizasyonlarına karşı dikkatli olunması gerektiğini vurgulayan Gündüz, “Sosyal medya üzerinden yapılan reklam ve satışlara temkinli yaklaşılması gerekiyor. Kurumsal olmayan, yasal kaydı ve gerekli turizm belgeleri bulunmayan kişi ya da firmalara kesinlikle havale ya da para gönderimi yapılmamalıdır. Yeni yıl için yapılan tatil planları, dikkatsizlik nedeniyle hayal kırıklığıyla sonuçlanmamalıdır” diye konuştu.

‘YALANCI İNDİRİM’ VURGUSU
Yılbaşı gibi özel günlerde bazı firmaların indirim ve kampanya adı altında yanıltıcı satış yöntemlerine başvurduğunu ifade eden Gündüz, “Tüketiciler ürün etiketlerini dikkatle incelemesi gerekiyor. Bazı ürünlerde önce fiyat yükseltilip ardından indirim yapılmış gibi gösteriliyor. Oysa indirimli satışlarda, son 1 ay içerisindeki en düşük fiyatın ve indirim oranının açık şekilde etiketlerde yer alması zorunludur. Tüketiciler, indirim adı altında sunulan ürünlerin fiyatlarını mutlaka araştırmalı ve merdiven altı ürünlerden uzak durmalıdır” dedi.

TELEFON VE SOSYAL MEDYA DOLANDIRICILIĞI
Yılbaşını fırsat bilen dolandırıcıların hediye çekilişi, indirim ya da kampanya vaadiyle vatandaşları aradığını, mesaj gönderdiğini veya sosyal medyada reklam verdiğini belirten Gündüz, “Tanımadığınız kişilerden gelen telefon aramalarında ya da mesajlarda sunulan vaatlere kesinlikle inanılmamalı, herhangi bir onay verilmemelidir. Sosyal medyada görülen her link tıklanmamalı, özellikle kişisel ve banka bilgileri paylaşılmamalıdır” ifadelerini kullandı.

Muhabir: AYŞE OKAN SARICA/ÖZEL HABER