Tüketicilerin, özellikle turistik bölgelerde sıkça karşılaştığı fiyat farklılıkları ve sürpriz hesap sorunları, son dönemde gündemde önemli yer tutuyor. Antalya’da Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, tüketicilerin haklarını iyi bilmeleri ve karşılaştıkları haksızlıklara karşı haklarını savunmaları gerektiğine dikkat çekti. Gündüz, özellikle işletmelerin fiyat listelerini güncellemekte zorlandıkları bahanesinin kabul edilemez olduğunu söyledi.
FİYAT FARKINDA FOTOĞRAF ÇEKİLMELİ
Neşet Gündüz, “Tüketici muhakkak neyi, ne kadar fiyatla yediğini bilmek zorunda. Herhangi bir sürprizle karşılaşmamalıdır. Eğer menüde yazan ile gelen hesap arasında fiyat farkı olursa hemen fotoğrafını çekmek gerekiyor. İşletme sahibi ‘Yanlış oldu’ gibi bahaneler sunsa bile tüketici bunu kabul etmek zorunda değil. Düşük olan fiyatı tüketici ödemek zorundadır” dedi.

İşletme sahibinin ısrarcı olması durumunda tüketicinin parayı ödeyip fişi aldıktan sonra en yakın İlçe Kaymakamlığındaki Tüketici Hakem Heyetine şikayette bulunması gerektiğini söyleyen Gündüz, “Tüketiciler sürekli sürpriz fiyatlarla karşılaşıyor. İşletmeler ise ‘Fiyatlar sürekli değişiyor, biz güncelleyemiyoruz’ gibi mazeretler sunuyor. Bu tür bahaneler asla kabul edilemez” diye konuştu.
ŞİKAYET HAKKI VE TÜKETİCİ HAKEM HEYETİ
Fiyat listesini talep eden tüketiciye listeyi vermeyen işletmelerde şikayet hakkının kullanılması gerektiğini belirten Gündüz, “Tüketici Hakem Heyetine şikayette bulunan vatandaş, ödediği bedelin iadesini isteyebilir. İadenin ardından Borçlar Kanunu 6098’e göre tüketici harç ödemeden maddi ve manevi tazminat davası açabilir. Ayrıca Ticaret İl Müdürlüğü’ne de şikâyette bulunabilir, bu kurumlar ayrı ayrı cezai yaptırımlar uygulayabilir” dedi.
TÜKETİCİLERE UYARI
Turistik bölgelerde özellikle yaz aylarında fiyatların sıkça değiştiğine dikkat çeken Gündüz, “Ben bile turistik bir yere gittiğimde yemeğin fiyatını önceden düşünür, bazen içeri girip yemek yedikten sonra beklenmedik yüksek hesaplarla karşılaşırım. Bu tür durumlarda öncelikle fiyat listesini isteyen tüketiciye bunu vermeyen işletmelere karşı şikayet hakkını kullanmalıdır” ifadelerini kullandı.
Tüketicilerin haklarını bilmesi ve bu haklarını savunması gerektiğini vurgulayan Gündüz, “Tüketici olarak bizler haklarımızı bilip, haksızlıklara karşı gerekli adımları atmalıyız. Unutmamalıyız ki, haklarımızı aramak bizim en doğal hakkımızdır” dedi.





