Eğitimde model arayışları yıllardır süren bir tartışma konusu olmaya devam ediyor. Eğitim uzmanları bu değişikliklerin öğrenciler üzerinde kalıcı bir belirsizlik yarattığını belirtiyor. Konuyla ilgili değerlendirmelerde bulunan Eğitim-İş Antalya Şube Başkanı Sadık Acar, sistemin sürekli değişmesinin eğitimde başarıyı düşürdüğünü belirtti. Acar, 12 yıllık sisteme geçildiğinde de aynı uyarıları yaptıklarını hatırlattı. “Bugün 3+1 ya da 2+2 gibi yeni modeller yine hiçbir hazırlık yapılmadan gündeme getiriliyor. Bu, öğretmenleri norm fazlası haline getirecek, öğrencilerin sınav süreçlerinde karmaşa yaratacaktır” diye konuştu.

‘ALTYAPISI OLMAYAN HER MODEL BAŞARISIZLIĞA MAHKUM’
Eğitimde sürekli reform arayışının kalıcı başarı getirmediğini belirten Acar, “Altyapı sağlanmadan yapılan her reform başarısız olur. Eğitim bir günü kurtarma alanı değildir. Bilimsel temelli, uzun vadeli bir planlama yapılmadığı sürece aynı hatalar tekrarlanır” ifadelerini kullandı.
‘PAYDAŞLARIN GÖRÜŞÜ ALINMADAN BAŞARI MÜMKÜN DEĞİL’
Yeni sistemin kamuoyundan gizli biçimde hazırlanmasını da eleştiren Acar, “Kapalı kapılar ardında yapılan her değişiklik başarısız olur. Sendikalar, öğretmenler, veliler ve öğrenciler sürece dahil edilmeden eğitimde başarıdan söz edilemez” dedi.





