ELEKTRİKLİ araçlarda enerji depolama sistemlerinden dolayı birçok tüketiciden şikâyet aldıklarını söyleyen Tüketiciler Birliği Derneği Antalya Şube Başkanı Neşet Gündüz, kendi sosyal medya hesabında bu konuya dair tüketicileri bilgilendirdi. Gündüz, “Bize sık sık enerji depolama konusunda sıkıntıların yaşandığına dair şikâyetler geliyor. Bize gelen şikâyetlerle birlikte üretici firmaya da bu şikâyetler gidiyor ki bu konuda çalışmalar yapıyorlar” dedi.

neset-gunduz

‘ELEKTRİKLİ ARAÇ KULLANIMI DÜŞÜŞTE’

Elektrikli araçların kullanımında bir düşüşün yaşandığını söyleyen Gündüz, “Avrupa'da yapılan anketlere bakacak olursak elektrikli araçların enerji depolama ve sürdürülebilir sistemleri son kullanıcılar tarafından maalesef olumlu bakılmıyor. Yapılan anketlere göre, Almanların yüzde 53'ü elektrikli otomobillerini satın aldıkları veya kiraladıkları için pişmanlar. Şarj edilmesi son yıllarda daha pahalı hale gelmesi ve elektromobilite üzerinde yapılan bir araştırmada da birçok elektrikli otomobil sürücüsünün kararından memnun olmadığını görüyoruz. Amerika Birleşik Devletleri’nden tutun Japonya Çin ve Türkiye gibi son kullanıcı tüketiciler için uygun olmayan pillerin daha başka bir sistemle değiştirilmediği sürece elektrikli araçlar maalesef kullanılmayacaktır” diye konuştu.

‘ÇEVRECİ DEĞİL’

Elektrikli araçların çevreci olmadığını söyleyen Gündüz, "Araçların pillerinin yapım aşaması geri dönüşüm imhası ve her kilometrede 226 gramlık karbon salınımı ve elektrikli araçların güç kaynağı olan enerjinin dünya genelinde üretilen elektriğin yüzde 40'ı fosil kaynaklarından elde edilmesinden dolayı pek de çevreci olmadığı görülmektedir. Kendi kendine tutuşabilen enerji naklinde çıkan ve kaza anında pillerin yangına sebep vermesi güvenilirliğini tartışılır hale getirdi. Çok kısa zaman sonra elektrikli araçlar daha doğrusu pil ve lityum pilli olan araçlar aynen gazlı otomobiller gibi kapalı otoparklara da alınmayabilir” ifadelerini kullandı.

‘TÜKETİCİYE BAŞKA SEÇENEKLER SUNULMALI’

Elektrikli araçlar ilk çıktığı zamanlarda çok büyük kampanyalar, reklamlar ve devlet teşviklerinin söz konusu olduğunu söyleyen Gündüz, “Tüketicilerimizden gelen şikâyetlerden anladığımız kadarıyla artık bu elektrikli araçların yani pille çalışan araçların maalesef cazibesi kalmamıştır. Enerjinin pahalanması depolama esnasında yaşanan kayıp bilhassa soğuk havalarda yüzde 35'e varan kayıplar ve yollarda kalması tüketiciler açısından pek de sıcak bakılmamaktadır. Bir de en büyük sorunlardan bir tanesi de bu lityum piller bunların araçla beraber garanti sınırı 2 yıl olması oysa ki bir elektrikli aracın en önemli parçası olan piller neredeyse otomobilin yarı fiyatına yani eş değerde ya garanti süresi uzatılacak ya tüketiciye başka alternatifler sunulacak. Bu haliyle lityum pilleri ile çalışan araçlarımızın pek de uzun ömürlü olmayacağına inanıyoruz.  Sorun sağlayan pillerin yerine daha güvenilir. Daha çabuk şarj olabilen ve ekonomik olan araçlar üretmek zorundayız. Burada amacımız elektrikli araçları tenkit etmek veya eleştirmek değil. Burada eleştirdiğimiz, pil sistemlerinin ve enerji sağlayan akımların değiştirilmesidir” dedi.

Muhabir: ÇİĞDEM KORKAN/ÖZEL HABER