ANTALYA'NIN sokakları, sanatın canlı ritmiyle dolup taşıyordu. 1975, bu şehirdeki kültürel coşkunun doruğundaydı. Antalya Belediyesi, bu coşkuyu kutlamak ve sanata bir övgü sunmak amacıyla büyük bir sanat şenliği düzenliyordu. Davetliler arasında pek çok ünlü sanatçı yer alsa da olayın merkezinde bir heykeltıraş vardı: Kuzgun Acar.

HEYKELİN KALBİNE İŞLENEN AŞK

Kuzgun Acar, eski Belediye Başkanı ve Vali Haşim İşcan'a ithafen özel bir heykel yapma görevini üstlenmişti. Ancak bu görevi yerine getirirken tercihi bir sol el heykeli yapmaktan yana olmuştu. Bu tercihiyle eleştirilere maruz kaldı. Halkın tepkisi üzerine Acar, hızla sol eli sağ ele dönüştürdü. Siyasetçiler bu ayrıntılara takılıp dururken asıl önemli olan, Haşim İşcan'ın elinin bu heykelin içindeki alyanslarla ölümsüzleştirilmiş olmasıydı. Heykeltıraş Kuzgun Acar ve eşi Fersa, yaşadıkları büyük aşkı bu sanat eserine işlemişlerdi.

80'li yılların başında, bu özel heykel Karaalioğlu Parkı'nın girişine yerleştirildi. İki yıl boyunca burada halka ilham kaynağı oldu. 1986'da dönemin Belediye Başkanı Yener Ulusoy tarafından bu değerli eser kaldırıldı. Ancak Fersa Acar'ın itirazı ve Antalyalı sanatseverlerin başlattığı kampanyalar sonucu, heykel Atatürk Parkı içindeki Kuğulu Park'ta tekrar sergilendi. Yıllar süren tepkilerin ardından, 2002 yılında Antalya'nın Belediye Başkanı Dr. Bekir Kumbul tarafından bu kez Karaalioğlu Parkı'nın içine yerleştirildi.

Bu, sadece bir heykelin hikayesi değil; aynı zamanda bir aşkın, sanatın ve toplumun inatçı mücadelesinin hikayesiydi. Karaalioğlu Parkı, bu sanat eseriyle tekrar bir araya gelmiş ve şehre ait bir parça daha geri kazanılmıştı. Sanatın, aşkın ve halkın zaferi, bu tarihi heykelde yaşamaya devam ediyor. Haber/Erendiz ÖZKURT

Editör: Uğur Keskin