Haftanın ilk çalışma gününün güncesi, “Temmuz’da asgari ücrete ara zam var mı” sorusu olsun. Zira memlekette milyonlarca asgari ücretli ve dahi ücretli Temmuz’da ara zam bekliyor. Şunun şurasında Temmuz’a ne kaldı ki? Amma velakin denilene bakılırsa zam, kimilerine var kimilerine yokmuş, niye ki?..
***
Asgari ücretli kitlendi Temmuz’da ara zam var mı, asgari ücret artacak mı, ara zam da son durum nedir?.. İşte ülkemizin cevap aradığı sorular bunlar. El cevap! Konuya böğründen girdik, öyleyse devam. Asgari ücrete ara zam 2026 haberleri milyonlarca ücretli başta olmak üzere kamuoyunun gündeminde yer alıyor. Türkiye’de milyonlarca çalışanın ve dolaylı olarak tüm sektörlerin ekonomisini yakından ilgilendiriyor. Dolayısıyla da yılın ikinci yarısı yaklaşırken, yüksek enflasyonun ve de azalan alım gücünün gölgesinde gözler ekonomi yönetiminden gelecek resmi açıklamalara çevrilmiş durumda...
***
Ocak ayında yapılan yüzde 27 oranındaki artışla birlikte net 28 bin küsura yükselen asgari ücretin, yüzde bilmem kaç enflasyon farkı sonrasında Temmuz ayında yeniden revize edilip edilmeyeceği sorusu işçi kesiminde büyük bir merak ve endişe ile tartışılıyor hepimizin yaptığı gibi. Peki asgari ücrete ara zam yapılacak mı? Temmuz ayında asgari ücret artacak mı?.. Haydi bilin bakalım!
***
Çalışanlar ara zam bekliyor. Yıl ortasının yaklaşmasıyla birlikte bütçe planlaması (sanki var da) yapan milyonların odak noktası haline gelen ücrete ara zam haberleri, gündemin tam da göbeğine oturdu. Bu arada Ankara’nın enflasyonla mücadele programı kapsamında, asgari ücrete zammın artık yılda bir kez uygulanacağını vurgulaması (ben mi yanlış hatırlıyorum) ve Temmuz ayı için halihazırda her hangi bir yasal çalışma yürütülmediğini belirten ekonomistler, beklentileri büyük ölçüde zayıflatıyor gibi ne dersiniz?
***
Bu bağlamda yine ekonomi çevrelerine göre, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı ile ekonomi kurmaylarının gündeminde Temmuz ayında asgari ücrete yönelik ek bir artışın yapılması fikri bulunmuyormuş ve bu konuda yürütülen hiçbir resmi çalışma söz konusu değilmiş. Ne diyelim zurnada peşrev olmaz ne çıkarsa bahtına. İyi haftalarınız olsun, kalın sağlıcakla…