* * *
Peki şaşırdık mı, hayır şaşırmadık. Döviz, faiz, enflasyon derken sallanan ekonomiden toplum olarak herkes nasibini aldı. Elbette, şehirlerarası taşımacılık da kendi hissesi nispetinde nasiplendi. Ve de yolcu taşımacılığı yapan bazı firmalar, ekonomik önlemler almaya başladı. Önce yolculuk sırasında verilen ikramları kaldırdı, ardından da ücretsiz olan şehir içi yolcu servislerini. Yerine ise ücretli şehir içi servisler geliyor. Türkiye Otobüsçüler Federasyonu böyle duyurdu. Gerekçe olarak da otobüs sektöründeki maliyetlerin özellikle de akaryakıt fiyatlarının çok fazla arttığını gösterdi. Tabii söz konusu olumsuzluğun, yolcu taşımacılığı yapan otobüs firmalarını da zora soktuğu belirtildi.
* * *
Şimdi konuya bir de farklı açıdan bakalım. Doğrusu şu ki uzun mesafede yolcu otobüsünü tercih eden pek de kalmadı. İnsanlar zamanla yarışıyor, tempo yoğun, yaşam hızlı. Öyle, otobüse bineyim de etrafı seyrederek, verilen molalarda çay kahve keyfi yaparak, aheste yol alayım düşüncesi yavaştan yok oldu. Bu arada, uçak biletleri de neredeyse otobüs bileti fiyatlarıyla üç aşağı beş yukarı aynı oldu. Eh tabii tercih de hava taşımacılığından yana oldu. Zaten Federasyon'un açıklaması da rakamsal olarak bu yönde. 'Uzun mesafe yolcu kalmadı artık. Otobüs işletmeciliği sektörü de, önceki yıllara göre yüzde 40 daraldı'. Hal böyle olunca da çok sayıda firmanın zor durumda olduğu bir gerçek. Bu durumda bazı firmalar kendilerince tedbir almaya çalışıyor elbette. Ne diyelim, yüksek enflasyon herkesin belini büktü, tasarrufa yöneltti. Artık parası olan harcamıyor, parası olmayan da zaten hiç harcayamıyor.